pátek 7. října 2011

Teorie velkého stesku

Cože stesku? Ano, čtete správě. Stýská se mi. Stýská se mi po starém dobrém The Big Bang Theory, jak jej známe z prvních sérií. Stýská se mi po dobách, kdy tento seriál byl o šílených geecích na okraji společnosti. Stýská se mi po vtipech, jejichž základem byla matematika, fyzika a počítače. Stýská se mi po referencích na klasická díla sci-fi a fantasy. Co se od té doby změnilo? Kde se stala chyba? A proč se z skvělého seriálu pro geeky stal průměrný seriál pro všechny, kteří zrovna sedí u televize? Téměř všechny seriály postupem času klesají na kvalitě, ale u The Big Bang Theory mi tento pokles připadá velice markantní, zvláště pak s příchodem nové (páté) série.

Když Big Bang začal, bylo jasné, že se vše bude motat kolem romantického (a sexuálního) napětí mezi Leonardem a Penny, většina vtipů však vycházela z vědy a techniky, a tak seriál prostě nebyl pro každého. Postupem času však začala romantika převládat nad technikou a z Big Bangu se pomalu stávalo nové Beverly Hills 90210. Sheldon, který v podstatě táhl celý seriál, je čím dál častěji zatlačován do pozadí a jeho vtipné hlášky se omezily na pouhé „Bazinga!“, které vždy spolehlivě rozesměje publikum na pásce.

Kde se tedy stala chyba? Leonard začal chodit s Penny! To byl od scénáristů špatný tah, vždyť to je to, co bylo od první chvíle cílem seriálu a dočkali jsme se toho neobvykle brzo. To je jako by Ted ze seriálu How I Met Your Mother potkal matku svých dětí hned v první sérii. Od tohoto bodu už to byl jen malý krůček k tomu, aby se rozešli, dali znovu dohromady, zase rozešli, Leonard začal chodit se sestrou Raje, úchylný slizký samotář Howard se zasnoubil a dokonce asociální a asexuální Sheldon si našel přítelkyni, která byla zpočátku stejně asexuální jako on, ale pak náhle se z ní stala „normální“ žena.

Takže se seriálu na téma „geekové jsou samotáři a nedokážou si najít přítelkyně“ se stel seriál na téma „geekové mají přítelkyně a někteří se i zasnoubí“. Poslední díl (S05E04) se první sérii podobal dohromady tak dvě minuty, tedy v počátečním intru, kde všichni hrají Dungeons & Dragons a pak párkrát, kdy si Sheldon párkrát hodí kostkami. A to je vše. Po nepovedeném začátku jsem doufal, že se situace zlepší, ale zatím jsem se nedočkal. O páté sérii mohu po čtvrtém dílu říct, že je zatím nejhorší a nemít z toho výčitky.

4 komentáře:

  1. Za vším hledej prachy. Anebo ženskou.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak věřím, že vypuštěním "technoblábolů" a zaplněním vzniklé díry romantickým tlacháním našli mnohem větší publikum. Jinými slovy, udělali z toho seriál, který by mohla sledovat i Penny (=

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mě už se odklonili před delší dobou, někdy koncem S3, ale pořád jsem nenašel dostatek sil, abych to přestal sledovat. A ty další řady (už ani nevím kolik jich CBS objednala), pokračující v tomto trendu, mě dost děsí...

    A k D&D - doporučuju seriál Community, který se sice rozjíždí pomalu, ale momentálně je kreativně na špici a D&D epizoda je v něm jedna z nejlepších vůbec :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Community jsem začal sledovat nedávno. První dvě série jsem sjel během týdne a teď čekám na další díl třetí. Epizoda s D&D byla úžasná. Taky se mi líbí všechny paintballový epizody. Skvělej seriál.(=

    OdpovědětVymazat