středa 13. dubna 2011

Po olomouckých kavárnách (1)

Café na zábradlí

Adresa: 28. října 9
Dodavatel kávy: Caffé Agust
Dodavatel čaje: Eilles
Otevřeno: Po–Pa - 9:00–20:00, So - 10:00–22:00

Stručně:

Café na zábradlí je malá zapadlá nekuřácká kavárna s kuřáckou terasou. Těšit se můžete na příjemné prostředí ve znamení moderního designu s výhledem na město, ranní menu za 50,- a po šesté hodině večerní na zákusky za poloviční cenu.

Jak se tam dostat?

Nebýt mého dobrého kamaráda Luďka, na tuhle kavárnu bych nejspíš nenarazil, i když kolem ní chodím téměř denně. Skrývá se totiž za úzkým, ne zrovna vzhledně vypadajícím vchodem vedle výlohy Terranovy naproti Prioru. Vzhledem k tomu, že jsem se vždy Terranově vyhýbal, vyhýbal jsem se nevědomky i této kavárně. Když už se vám ale podaří najít tyto zapadlé dveře, máte dvě možnosti: jít po schodech nebo jet výtahem. Vřele vám doporučuji to druhé, protože samotný podnik se nachází až ve čtvrtém patře.

Jak to tam vypadá?

Jestli jste došli na správné místo, ocitnete se v dlouho slibovaném Café na zábradlí. Po pravé straně se nachází dětský koutek, kam můžete uklidit své ratolesti (máte-li nějaké) a po levé straně pak můžete projít kolem chlupatého baru a pohodlně se usadit na pohodlném sofa. Pokud budete mít tu smůlu, že bude obsazeno, bude vám muset stačit jedna z bílých oválných židlí, které skvěle ladí se stolky z tmavého dřeva. Kavárna jako celek je velice dobře navržena a je vidět, že se návrhář vyřádil. Velice se mi líbí zejména jejich "obloukové" lampy. Vše je podkresleno velice příjemnou hudbou (v pátek nám hrála Adele a Morcheeba), která bohužel (doufám, že to byl ojedinělý případ) hrála zřejmě jen pro zaměstnance u baru.

A co káva?

Co se zajímám o kávu, začínám si všímat detailů, které jsem dříve nesledoval. Bystrým okem jsem tedy pozoroval, co se děje na baru a byl jsem mile překvapen. Žádné plechovky s předem namletou kávou. Místo nich je na pultu mlýnek, který zaručí zákazníkům co nejčerstvější kávu, což bylo také poznat, na vůni výsledného nápoje. Chuťově byla káva dobrá, avšak malé množství světlé cremy (tj. pěna na povrchu kávy) bylo poznat, že bylo espresso rychlé. Přítelkyně si objednala cappuccino, tak jsem měl možnost zkontrolovat i to. Tady musím přiznat, že tak skvěle našlehané mléko jsem dlouho neviděl. V českých kavárnách se totiž domnívají, že parní tryska kávovaru je bublifuk a mléko pak vypadá spíše jako pěna z vany. Zde bylo mléko vyšlehané do krásné husté, ale jemné pěny bez velkých bublinek. Zkrátka tak, jak to má vypadat. K tomu čistá voda a na zakousnutí mandle v čokoládě sypané holandským kakaem.

Něco k jídlu?

Na výběr máte z mnoha standardních českých zákusků. Pařížské rohlíčky a ovocné kostky, jako v každé kavárně/cukrárně. Výjimečný je snad jen Kafkazský medový dort, který jsem si také objednal, neb jsem jej nikdy neochutnal. Byl jsem velice mile překvapen. Očekával jsem medovník typu Marlenka, ale dostal jsem... no, medovník trochu jiný. Pro milovníky přeslazených moučníků jasná volba, doporučuji jej však až po vypití kávy. Prahnete-li převážně po zákuscích, zajděte si do kavárny po šesté hodině. Možná si moc nevyberete, ale bude vás to stát jen polovic.

A co dál?

První z výjimečností, na které narazíte je již zmíněný dětský koutek. Pokud nemáte děti, nezoufejte, i pro vás to má výhodu, protože všechny děti jsou zavřené na druhém konci podniku, takže vás nikdo nebude rušit. Dalším, a podle názvu i největším lákadlem je ono zábradlí, tedy převážně terasa, která je k němu přirostlá. Abych pravdu řekl, tak do venkovních prostor jsem se ještě nedostal, jelikož se začalo oteplovat teprve nedávno. Při pohledu přes sklo jsem usoudil, že musíte pečlivě volit jak se posadíte, protože přímo naproti podniku je vysoká betonová budova, která oku příliš nelahodí. otočíte li se však tím správným směrem, můžete se kochat pohledem na Sloup Nejsvětější Trojice z dosud nepoznaného úhlu. Café na zábradlí je také jeden z mála podniků, kde správně pochopili slova "stavebně oddělené prostory", a jelikož se smí kouřit pouze na terase, nemůže se vám stát, že nečichnete kouřem z vedlejší místnosti. Zaryté technokraty pak potěší připojení k internetu přes WiFi zdarma (heslo u obsluhy). Poslední malou třešničkou je denní tisk a pár magazínů o bydlení a designu.

Sečteno, podtrženo:

Café na zábradlí je ideálním místem pro odpočinek v oku lahodícím a příjemném prostředí s milou obsluhou a pohodovou hudbou, rozhodně to není místo, pro pořádání větších sešlostí. Deset lidí se do kavárny sice vleze, ale k jednomu stolu by se těžko vešli.


Máte-li zkušenosti s Café na zábradlí, podělte se o ně v komentářích.
Znáte-li nějakou dobro kavárnu, kterou byste chtěli doporučit přátelům, vyplňte dotazník a příští recenze může být právě o ní.

Tento článek je součástí seriálu

7 komentářů:

  1. Parádní recenze na kavárnu.) jen mám jednu malou připomínku. Nevím jestli to je překlep nebo to byl účel, ale u rychlého espressa máš hvězdičku a tudíž jsem čekal nějaké vysvětlení co to je, ale nedočkal jsem se toho.) tak nevím jestli to byl překlep a nebo jsi zapomněl tuto vysvětlivku doplnit.)

    OdpovědětVymazat
  2. No vidíš, chtěl jsem to dát na konec a nějak jsem na to zapomněl (=.

    OdpovědětVymazat
  3. Na této kavárně mám rád hlavně typický "cukárenský" výběr zákusku a velmi chutnou šlehačku - např. na Alžírské kávě :))

    2 Errol: Mohl bys celkové hodnocení doplnit o nějaký kvantitativní znak? Např. počet hvězdiček 1-5 nebo tak něco? :))

    OdpovědětVymazat
  4. Můžu. Líbila by se Ti pěti, nebo desíti hvězdičkový stupnice? (=

    OdpovědětVymazat
  5. Na tuhle kavárnu jsem taky narazila jen díky kamarádům. Vchod je opravdu hodně nenápadný. Ale aspoň tam nebývá tak plno ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě by se hodilo na nějaké přehledné místo dát u každé recenze otevírací dobu :))

    OdpovědětVymazat
  7. Musel jsem to celý překopat, ale snad ke spokojenosti všech.

    OdpovědětVymazat