sobota 12. března 2011

Už neběhám jen na tramvaj

V loňském roce se stala jedna, pro Olomouc velmi důležitá událost. Běžel se historicky první ročník Olomouckého půlmaratonu, který se ihned setkal s nečekaně vysokou účastí. Na hlavní závod se zaregistrovalo přes 1300 závodníků, na kratší desetikilometrovou trať se postavilo 274 běžců a štafety se zúčastnilo 12 týmů. Tohoto vytrvalostního závodu se účastnilo i několik mých kamarádů. Mezi nimi i Luděk, který mě také přesvědčil, abych se dalšího ročníku zúčastnil také.

V 3. vydání Kofoláku jsem napsal: "Na trati běželo přes 1850 závodníků a poprvé na území ČR byla trať dlouhá 21,0975 km zaběhnuta pod hodinu. Dokázal to Keňan Stephen Kipkosgei Kibet s časem 0:59:58,6 (pro srovnání, jeho rodák Joel Kimurer, vyhrál Pražský půlmaraton s časem 1:00:09). Nejrychlejším Čechem byl ultramaratonec Daniel Orálek na 9. místě s časem 1:10:28,8. Závod žen vyhrála Etiopanka Asnakech Mengitsu s časem 1:12:13,4. Jako první Češka doběhla jako čtvrtá do cíle olomoucká rodačka Petra Kamínková s časem 1:22:11,8." Později se bohužel ukázalo, že ta část s novým rekordem není pravdivá, jelikož si trojce vedoucích závodníků nevědomky, nejspíš vlivem špatné organizace, zkrátila trasu o pár desítek metrů. Vítězný čas byl tedy 1:03:20.

Luděk mě neustále přemlouval, abych se závodu také zúčastnil, neboť mám na vytrvalostní běhy ideální postavu (tj. menší množství svalové hmoty, kde by se tvořily laktáty). Do závodu však zbýval asi měsíc, takže bych se nestihl dostatečně připravit. Dal jsem mu tedy svůj příslib, že příští rok se zúčastním, když mi bude dělat trenéra. A tak se i stalo. Poprvé jsem běžel sám. Uběhl jsem asi kilometr a byl jsem se silami na dně. Od té doby jsem běhal zhruba každý druhý den a za dva týdny tréninku jsem byl schopen uběhnout sedm kilometrů a neumřít. Později přišly nepřízně počasí a následovala zima. Teď se však začíná oteplovat a já se již připravuji na první běh.

Před dvěma dny začala online registrace na 2. ročník. Po krátkém váhání jsem se zaregistroval, zaplatil startovní poplatek a stal se tak oficiálně účastníkem Olomouckého půlmaratonu 2011. Teď už zbývá jen tři měsíce poctivě trénovat a snad se mi podaří zaběhnout závod pod hranicí dvou hodin, kterou jsem si optimisticky vytyčil.

2 komentáře:

  1. Příští týden ti pošlu individuální plán přípravy :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ok, dneska už jsem si dal nějakýho dva a půl kiláku na rozběhaní. (=

    OdpovědětVymazat