středa 4. dubna 2012

Jedna aplikace, dva národy

Včera se to stalo. Požehnání i prokletí v jednom. Vyšel Instagram pro Android. Už jsem vám jednou psal, proč nemám rád Instagram. Tehdy to byl nezaujatý článek, kde jsem se snažil vyhýbat negativním zmínkám o jakémkoliv mobilním operačním systému a hodnotil jsem pouze software, a to z umělecko-fotografického hlediska. Korektnosti je však konce. To co mne v posledních dvou dnech tak rozčílilo není samotný Instagram, ani zvýšené množství (dle mého velmi subjektivního názoru) zprzněných fotek, ale chování některých lidí. Mezi uživateli produktů Apple se (jako všude jinde) najde pár fanatiků, kteří musí dávat najevo svou domnělou společenskou nadřazenost. A tohle je příběh o nich…

Část „Androidů“ se na tuto aplikaci již dlouho těšila, a tak si hned začali hromadně dělat účty, zkoušeli fotit všechno možná a začali sledovat dosavadní uživatele. A tehdy se zvedla první vlna nenávisti. Některé „Ovce“ (jak se uživatelům Apple produktů často přezdívá) potřebovaly opět zdůraznit svou nadřazenost a nadávali, jak jim budou „nekvalitní“ fotky z „levných“ Androidích telefonů tuto „jejich“ službu kazit. Ano, promluvili lidé, kteří měří kvalitu fotek podle počtu pixelů a ne na základě kompozice nebo, nedej bože, nápadu. Zajisté, použili pádný argument. Jejich iPhone za 14 000 nepochybně dělá lepší fotky, než Androidí telefon za 3 000. Ale podle stejného pravidla dělají zrcadlovky za 65 000 mnohem lepší fotky, než iPhone. Zakážou proto „skuteční“ fotografové iPhonistům zveřejňovat fotografie na serverech jako Flickr nebo deviantART? Myslím, že ne…

Nechme stranou peníze a techniku. Androidi totiž iPhonistům Instagram „ukradli“! Na iPhone byl mnohem dřív, tak je přeci jejich! Doufám, že teď po mně nebudete chtít seznam všeho, co takhle „ukradl“ Apple, protože to by bylo na hodně, hodně, hodně dlouho. Ale zpět k té zlodějině. Komu můžete něco ukrást? Majiteli! Vlastní uživatelé iPhonů, iPodů a iPadů Instagram? Ne. Vlastní ho Apple? Ne. Vlastní ho firma Burbn, Inc. A ta jej také pro Android vyrobila, takže asi chtěla, aby jej uživatelé Androidu používali. Smiřte se s tím…

Než začnete klást otázky, na některé vám rovnou odpovím. Ne, nemám iPhone. Ne, nemám telefon s Androidem. Ne, nemám rád Instagram.

4 komentáře:

  1. Mám iPhone, jsem ovce, Instagram používám a mimo jiné i fotím jednou z těch zrcadlovek za 65 000. Ale tenhle spor mi přijde jako naprostá kravina. Ježiš, vždyť je to jedno, co kdo používá. Stejně jako na Twitteru, Facebooku, všude, si i na Instagramu člověk volí, koho fotky bude sledovat. Tak co to proboha řeší? V tyto chvíle chápu, že hodně lidí jablíčkáře nemá rádo, ti, co tohle říkají jsou prostě idioti.

    @myxomatoza

    OdpovědětVymazat
  2. JohnyDrake: Díky (=
    Myxomatoza: Jsem velice rád za názor z „druhé“ strany (=
    Kubaiss: Samsung S3310

    OdpovědětVymazat