středa 9. listopadu 2011

Třistapětašedesátka

Už dlouhou dobu (bude to přibližně rok) uvažuji o tom, že si založím třistapětašedesátku. Nevíte co to je? Je to projekt s naprosto jednoduchým principem: každý den (nebo za každý den) zveřejnit nějaký záznam. Většina lidí preferuje fotky. Ať už se jedná o fotky jich samotných, domácích mazlíčků či různých figurek a plyšáků, vždy zaznamenávají nějaký důležitý okamžik dne. Když se pak někdo na fotky zpětně podívá, hned má přehled o tom, co který den v roce dělal. Komu na zaznamenání celého dne nestačí fotka, vyjádří dění slovy a ti nejkreativnější třeba básničkou.

Takže, říkám si, co bych měl dělat? Focení mám rád, ale můj foťák není zrovna ideální na každodenní nošení a po tom, co začal blbnout, s ním nenafotím už možná vůbec nic. Psát krátké reportáže by mi nedělalo problém, ale o čem? Mám tak nudný život, že by stěží naplnil dvě věty a co se týče básniček, na ty moc talent nemám. A to je vše. Co dál? Budu si muset vymyslet něco speciálního. Když je můj život nudný, mohl bych psát třeba o životě někoho jiného. Mohl bych si třeba někoho vymyslet. 365 dní v kůži fiktivní postavy v imaginárním světě…

5 komentářů:

  1. Zrovna rok, to už jsi to dávno mohl mít za sebou, viď. Já si jedu foto 365 a jsou dny, kdy to vůbec nezvládám.

    OdpovědětVymazat
  2. První 365, na kterou jsem narazil byl „Rok s Looney“, který začala 1. ledna letošního roku. Tehdy jsem si řekl, že je to super nápad a že bych se do toho mohl taky pustit. Ale ani za tak dlouhou dobu jsem se k tomu nějak nedopracoval, tak jsem si řekl, že se k tomu dokopu a začnu od 1.1.2012 (=

    OdpovědětVymazat
  3. Nudný život? Tak snad jedině každý den jeden nový zářez do žíly ...

    OdpovědětVymazat
  4. @Lůďa: Když si pročítám ty 365, tak lidi píšou, jak jeden den byli v Praze na koncertě, druhý den v Brně na nějakým semináři a třetí den v Ostravě na sraze. Proti tomu mám vážně „nudný“ život. Psát o tom, že jsem ráno vstal, dal si kafe, naobědval se, šel do školy, vrátil se a šel spát, to se mi moc nechce.

    OdpovědětVymazat
  5. Možností je spousta - někdo maluje, jiný vybírá skladbu z YouTube, hodně lidí píše nebo fotí (třeba já :D). A tady je zase z čeho vybírat: o čem psát, jak psát, co fotit, kde fotit.
    Podle mě se při všech třistapětašedesátkách vyskytne krize, navíc každý den prostě není tak zajímavý. Jedním z cílů je i to, že autor/ka potrápí mozkové závity.
    Zkus vybrat mezi věcmi, co tě baví. Třeba hudba, knížky. Nebo 365 zajímavých zákoutí Olomouce, to by mohlo být pěkné, ne?

    OdpovědětVymazat