pátek 26. srpna 2011

Léto, jak má být

Nejsou to ani dva týdny, co se ze všech stran ozývalo "proč je tak hnusně", "proč pořád prší", "nemá být náhodou léto" a podobné výlevy nespokojenců s aktuálním počasím. Jediné, co probíhalo hlavou mě bylo: "buďte všichni zticha", protože jsem byl rád za příjemný chládek a osvěžující deštíky. Každý kdo mě zná, ví, že 25 °C je pro mě smrtící teplota a pokaždé, když se teploměry vyšplhají tak vysoko, plánuji imaginární cesty na sever do zemí vikingů. Dnes, kdy konečně "začalo léto", jak všichni chtěli, stěžují si zas. A já jen opakuji své "buďte všichni zticha", jedním dechem pak dodávám "máte co jste chtěli" a vracím se k satelitním snímkům Švédska.

Je léto, je horko, svítí slunce. Pamatujete si loňský rok? Ano, také bylo léto, ale kdo mohl tušit, že bude i letos, že? Tak dobře, bylo to v kalendáři, velký nápis LÉTO, ale kdo mohl tušit, že bude svítit slunce a bude horko, to se přece tak často nestává. Že ano? Tak čemu se tedy všichni tak diví? Všichni jsou každoročně překvapení, jako silničáři, když v zimně napadne sníh. Máte jen jednu možnost, přizpůsobit se, nebo se odstěhovat.

Já se snažím přizpůsobit. Tak například poslední dobou ani nezapínám počítač, abych si zbytečně nepřitápěl. Také chodím víc pěšky, nejlépe přes park, protože MHD je plná lidí, kteří nevědí, co je to deodorant a také lidí, kteří jej používají místo ranní sprchy. S trochou "štěstí" si ještě někdo přivede velkého upoceného psa nebo se s vámi sveze bezdomovec, který si stylově obleče šusťákovku na holé tělo. Venku se sice zbavíte zvláštní směsi odéru, ale bohužel se nezbavíte negativních vizuálních vjemů. S roztahující se rtutí v teploměrech každý hledá nějaké "skvělé" způsoby, jak se osvěžit. Nejjednodušším způsobem je sundat si tričko. To bohužel napadá ty nejohavnější, nejtlustší a nejchlupatější chlapíky.

Co se týče jiných způsobů osvěžení, většinou nemám moc na výběr. Jak jistě víte, nejsem zrovna bazénový typ, takže místo z vnějšku se ochlazuji vnitřně. Vychlazené pivo, frappé, zmrzlina. To je pár věcí, které vždy zaberou. Navzdory předpokladům skvěle osvěží i horký čaj. Nejlépe zelený s mátou. Touaregové přeci jen věděli, proč ho pijí. Stejně paradoxní je i horká sprcha. Že jsem blázen? Zkuste se osprchovat 40°C vodou a pak vylézt ven, kde je "jen" 33 °C.

Takže hodně štěstí při přežití veder a připravujte se na nejhorší. Když už jsou i u nás zemětřesení, třeba se dočkáme i nějakého toho tajfunu či hurikánu.

6 komentářů:

  1. Mně zima nevadí, ale vedro mi vyloženě fyzicky nedělá dobře, nedokážu v něm přemýšlet :(

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem na tom úplně stejně. Vlastně se divím, že jsem se za ten týden nechytl úpal. Dokonce mě ani nebolela hlava, jenom spát se nedá, když je takový dusno.

    OdpovědětVymazat
  3. Až na ty psi, s článkem souhlasím. V Číně se tradiční bubny dělají z psí kůže, protože psi nemají potní žlázy.

    OdpovědětVymazat
  4. To ovšem neznamená, že nesmrdí (τ

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak na ochlazeni doporučuju toto: v umyvadle si studenou vodou opláchnout obličej, ruce, krk, prostě všecko, co si mužeš narychlo opláchnout, neutirat to, a prostě to nechat uschnout. Nejlepši ochlazeni, jaky muže byt. Teplou sprchu praktikuju taky. Mužu potvrdit blahodárny učinky ; )

    OdpovědětVymazat
  6. Názor na počasí v Česku nejlíp vystihuje tento tweet: https://twitter.com/#!/codeas/status/94312843813457920

    Nemám sice ráda když prší, ale dokud bylo "hnusně", tak aspoň nebyl takový hic. Třiadvacet stupňů by mi stačilo!

    OdpovědětVymazat