středa 10. srpna 2011

Kam se poděl internet?

Hledali jste mě včera na internetu? Čekali jste, až budu online? Dobře, dělám si plané naděje, ale kdyby náhodou ano, stejně byste se nedočkali. Rozhodl jsem se totiž, že si udělám "Offline day". A co mě k tomuto rozhodnutí vedlo? Tak v prvé řadě to byl fakt, že nešel internet. Co se dá dělat, ještě že jsem si toho dne koupil novou knihu. A proč o tom vlastně píši? Protože je to součástí jedné komplikované "veselé" příhody. Vše začalo včera ráno, když jsem vstal, uvařil si kávu, a jako každý den si chtěl přečíst ranní zprávy a tweety.

Zapnu tablet, spustím Seesmic a dostane se mi odpovědi "Connection error". Tak si říkám, co se děje, wi-fi je zaplá, síť připojená, tak v čem je problém? Zapnu tedy notebook a "Připojení k internet není k dispozici". Co se dá dělat, stejně jsem chtěl jít do města, tak snad bude všechno v pořádku, až se vrátím. Nebylo, tak jsem se rozhodl jednat.

Zkušenosti mě naučili, že mnohdy pomůže restartovat router. To nepomohlo, tak jsem vylezl na půdu a zkusil restartovat přijímač. Vytáhl jsem adaptér ze zásuvky a když jsem ho tam chtěl vrátit, vidlice se místo do zásuvky zasunula do adaptéru. Jako vystudovaný elektrotechnik jsem ihned poznal, že to není správně. Jak to dát opět dohromady? Vzpomněl jsem si, že v ledničce máme jakési "superlepidlo" a plasty. Bohužel, jediné co se mi podařilo slepit byly mé vlastní prsty. Nakonec problém vyřešilo trochu Chemoprenu a asi půl metru izolační pásky. Tadá! Adaptér se opět podařilo zapojit. Hurá dolů!

Dole jsem zjistil, že internet pořád neběží, tak jsem se rozhodl ještě jednou restartovat router. Protože jsem však člověk líný a nechtělo se mi opět zvedat, rozhodl jsem se tuto akci provést softwarově. Plán to byl skvělý. Tedy dokud jsem si neuvědomil, že jsem místo tlačítka "Reboot" zmáčkl "Restore". Jako student informatiky jsem ihned poznal, že to není správně. Tak jo, není problém, stačí vyplnit pár adres a všechno pojede. To mělo dva háčky, adresy jsou na smlouvě a ta je neznámo kde a navíc musím naklonovat MAC adresu původního routeru, který je u sestry. Tak dobře, jdeme na to.

Zavolám sestře a získám fyzickou adresu staré skříňky a naklonuji na novou. Teď už chybí jen IP adresa, ale kde je ta zatracená smlouva? Kašlu na to, jdu si lehnout a počkám, až přijdou autority, ty už budou vědět. Po dvouhodinovém šlofíku dorazila má drahá maminka, která samozřejmě o smlouvě nic nevěděla, ale sdělila mi jednu zásadní informaci - taťka je na chalupě a dorazí až večer. Tak se tedy půjdu projít k sestře, vezmu starý router a podle něj nastavím nový. Donesl jsem, nastavil jsem a internet pořád nešel. Abych vyloučil chybu nastavení, zapojil jsem starý router a stále nic. Došel jsem tedy k závěru, že chyba není na mé straně, a tak jsme zavolal na technickou podporu.

Technik dorazil dnes dopoledne. Ukázalo se, že jsem měl pravdu a chyba opravdu nebyla ve mě, avšak na našem přijímači. Krabička (ehm, vlastně jen deska visící na anténě) se tvářila, že je živá, ale nechtěla se připojit. Tak jsme dostali krabičku novou (tentokrát opravdovou) a za půl hodiny diagnostické činnosti, pěti minutách výměny hardware a další půlhodině nastavování nové "černé skříňky" jsem byl zase online. No vidíte, nakonec to ani nebolelo. Tedy mě, zabolí to až tatínka, až přijde domů a dostane fakturu, jelikož se všechny skříňky zásadně porouchají až po uplynutí záruční doby.

2 komentáře:

  1. "Rozhodl jsem se totiž, že si udělám "Offline day". A co mě k tomuto rozhodnutí vedlo? Tak v prvé řadě to byl fakt, že nešel internet."

    Není nad takové rozhodnutí z vlastní vůle :-)

    OdpovědětVymazat
  2. "vidlice se místo do zásuvky zasunula do adaptéru" - tak v tom jsem málem vyplivl minerálku na displej... :D

    OdpovědětVymazat