úterý 20. listopadu 2012

Velká jedenáctka

Padly na mne podzimní chmury a já zase nevím, co psát. Naštěstí přišla @LooneyCZ a zachránila mě s další řetězovkou. Tentokrát je to záhadná Jedenáctka. Jedenáct zajímavostí. Jedenáct otázek a odpovědí. Tak tedy směle do toho.

Dálkový výslech od Kaschiky čili zajímavá řetězovka. V čem to spočívá?
Napíšeš o sobě 11 zajímavostí.
Odpovíš na 11 otázek od blogera, který tě nominoval.
Vymyslíš 11 otázek pro dalších 11 blogerů.

Napiš o sobě 11 zajímavostí:
  1. Neumím plavat. Nikdy jsem se to nenaučil, protože mám strach z vody. Zkrátka když mám vodu
  2. V tramvaji jezdím zásadně v zadním voze. Tedy pokud tam nějaký je, že…
  3. Spotřebuji tak 200 čajových svíček ročně. (Jsem děsný romantik).
  4. Se svou, o čtyři roky starší sestrou hrávám počítačové hry, a to častěji než s kamarády. Nejraději máme Lego Star Wars a teď v poslední době Minecraft.
  5. Jsem zarputilý odpůrce cigaret, nikoliv však kouření. (Pokud je to radost a ne závislost.)
  6. Neustále si kupuji různé bločky a diáře, ale málokdy do nich něco napíšu.
  7. Chtěl bych vážit alespoň o deset kilo víc, ale nedokážu přibrat.
  8. Venku mě většinou potkáte se sluchátky v uších, ale když dorazím domů, užívám si ticho.
  9. V posteli mám plyšového havrana s ukrytým termoforem.
  10. Umím složit Rubikovu kostku pod dvě minuty.
  11. U počítače sedím většinou s nohama na stole.



A teď k otázkám od Looney:
1. Jakou zmrzlinu máš nejradši?
Kdyby ses mě zeptala tak před čtvrt rokem, řekl bych, že pistáciovou, ale pak jsem ochutnal skořicovou a byl jsem naprosto unesen! Od té doby jsem ono okénko navštívil asi pětkrát, ale už jsem na ni nenarazil. Byla to láska na první ochutnání. Láska, kterou odvál vítr.
2. Bez čeho nikdy neodcházíš z domu?
Nepočítáme-li vynášení odpadků, kdy si neberu nic, kromě pytle, je toho celkem dost. Tak v první řadě samozřejmě klíče, abych se mohl i vrátit. Na druhém místě je peněženka. Ne že bych vždy musel zběsile utrácet, ale hlavně kvůli dokladům (především tramvajence). Pak následují hodinky a brýle, které doma nenosím, ale venku se bez nich neobejdu. Boty a bundu zmiňovat nebudu.
3. Vyhrál/a jsi někdy něco?
Několika soutěží jsem se účastnil, ale nikdy jsem nic nevyhrál. Zato vždy vyhrávají lidé v mém okolí. Všechny plesové tomboly vyberou lidé sedící se mnou u stolu a ne mě nic nezůstane. Maminka jednou v časopise vyhrála kávovar, který jsem pak prakticky dostal já, takže to je taková jediná malá výhra.
4. Jak se jmenuje ulice, kde bydlíš? (Nechci vyzvídat, jen mi to připadalo jako zajímavá geografická otázka.)
Dvořákova (Po Antonínu Dvořákovi). Což je poměrně příhodné, neb je to můj nejoblíbenější hudební skladatel a jeho Novosvětskou poslouchám pravidelně už několik let a pořád mě neomrzela. O ulici dál je Mozartova, kde naštěstí nebydlím, protože Wolfíka moc nemusím.
5. Co tě v poslední době rozesmálo?
Zrovna včera jsem začal číst další Zeměplochu od Terryho Pratchetta (Carpe Jugulum) a byla tam krásná věta – „Když se lidé dostali do vážných obtíží, šli za čarodějkou.“ – a k ní navazující poznámka autora – „Občas pochopitelně i proto, aby jí řekli: ‚Prosím vás, už s tím přestaňte.‘“ Pratchettův humor mám velmi rád a tohle mi po dlouhé době vykouzlilo úsměv na tváři.
6. Jakou knihu zrovna čteš?
Na tuto otázku jsem nechtěně odpověděl již v předchozí otázce, aniž bych si dopředu přečetl tuto. Ale není to vlastně jediná kniha, kterou mám rozečtenou. Nedávno jsem se rozhodl přečíst si tzv. kánon Sherlocka Holmese, což je sbírka čtyř románů a 56 povídek o jmenovaném detektivovi od Arthura Conana Doyla. Zatím jsem přečetl první dva romány (Studie v Šarlatové a Podpis čtyř) a teď mám rozečtenou první sbírku povídek (Dobrodružství Sherlocka Holmese), kde jsem zatím přečetl prvních pět (Skandál v Čechách, Spolek ryšavců, Případ totožnosti, Záhada Boscombského údolí a Pět pomerančových jadérek). Aby toho nebylo málo, nedávno jsem se pustil i do své první knihy v angličtině – Leviathan od Scotta Westerfelda. Je to první díl steampunkové trilogie pro dospívající (ano, potřeboval jsem něco na odlehčení), která se odehrává v alternativní historii První světové války. Na proti sobě stojí Ústřední mocnosti, vybavené mechanickými válečnými stroji poháněnými párou a Dohoda, která k boji používá geneticky vypěstované tvory, jako třeba obrovská létající monstra místo vzducholodí. Víc už popisovat raději nebudu, nebo bych z toho udělal recenzi. Jestli vás to zajímá, něco si najděte na internetu.
7. Jak si představuješ ideálně strávený den volna?
To je jednoduché. Strávit ho s lidmi, které mám rád, dělat věci, které mě baví a vyhnout se kontaminaci negativním myšlením (tj. nepouštět si večer zprávy). Nějaký konkrétní modelový příklad se mi vymýšlet nechce, ale s jistotou můžu říct, že by zahrnoval přítomnost mé milované, pozdní vstávání a ranní šálek kávy. 
8. Co se ti naposledy zdálo?
Mám poslední dobou (tj. co jsem na VŠ) velmi nepravidelný spánkový režim, což se na této problematice hodně podepisuje. Chodím spát velmi brzy, tedy brzy ráno, tedy mezi druhou a třetí hodinou ranní a většinou jsem natolik unavený, že se mi nic nezdá. A jestli se mi něco zdá, tak si to nepamatuji. Nicméně nedávno se mi přece jen něco zdálo a jako vždy to byl děsný balast. Byl jsem někde na nějaké dovolené, napůl v lese, napůl u moře a byli tam spolužáci jak ze základky, tak ze střední. Nejdřív jsem jezdil na kolečkových bruslích a nemohl jsem zastavit a pak jsem zjistil, že už se stmívá a já nemám pokoj, tak jsem začal obíhat kamarády, kdo má u sebe volno, ale nikdo to tak nějak neřešil. Zkrátka běžný sen absolutně nedávající smysl.
9. Co je podle tebe tvoje nejhorší vlastnost?
 Lenost. Rozepsal bych to, ale nechce se mi.
10. A jaká je ta nejlepší?
To by měli posoudit jiní, jinak to bude znít jako vychloubání a já se vychloubám nerad. Kromě toho, že jsem neskutečně inteligentní a vtipný jsem totiž i velmi skromný.
11. Speciální otázka! Představ si domeček se čtyřmi zdmi. V každí ze zdí je jedno okno a všechna tato okna směřují na jih. Jakou barvu má medvěd, který v domečku bydlí? Chceš-li, tak svou odpověď zdůvodni.
Směřují-li všechna okna na jih, musí být medvět vevnitř na severním pólu, tudíž se jedná o medvěda polárního, který bývá většinou bílý. Tedy alespoň to mi napovídá moje tvrdá cimrmanovská logika.




Na závěr bych měl nominovat 11 blogerů a položit jim dalších 11 otázek. Bohužel tolik blogerů neznám, takže svých 11 otázek hodím jen tak do vzduchu a kdo si je chytne, toho jsou. Pokud byste se chtěli zapojit a jste jen pouhými čtenáři a vlastní blog nemáte, dejte mi vědět a já vaše odpovědi klidně zveřejním tady.

Tak tedy:
  1. Pijete kávu? Jestli ano, jak ji máte nejraději. Jestli ne, co pijete místo ní?
  2. Jaká je vaše nejoblíbenější barva ponožek?
  3. Když jdete po schodech, berete je po jednom, nebo po dvou?
  4. Jaký je váš nejoblíbenější seriál a proč? (Mám na mysli takové ty, které sledujete pořád dokola.)
  5. Hrajete na nějaký hudební nástroj? Je nějaký nástroj, na který byste se chtěli naučit?
  6. Když natáhnete pravou ruku přímo před sebe, praštíte se do monitoru?
  7. Co používáte jako záložku do knihy?
  8. Bez čeho si nedokážete představit svůj den?
  9. Existuje něco, kvůli čemu vás ostatní považují za blázna?
  10. Máte raději zelené, nebo černé olivy?
  11. Jaká je vaše nejoblíbenější vůně?

4 komentáře:

  1. Inspirativní! Líbí se mi tvá otázka s vůní. A on je někdo, kdo se při čtení tohohle dokáže nepraštit o monitor? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, snažil jsem se vymyslet něco originálního, něco na zamyšlení (=
    PS V dnešní době mají všichni ty vychytralé telefony, tak můžou, místo do monitoru, praštit do spolucestujícího v tramvaji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím telefonem mě to nenapadlo, ale je to dobrý :D

      Vymazat
  3. Pěkný článek. Až na bod 6: jakou knihu čteš, bys měl odpovědět, jakou knihu TY čteš, né, jaká ti je předčítána :D

    OdpovědětVymazat