neděle 20. února 2011

První vlna

Tak nám skončil první školní týden. Pro některé, včetně mě, to byl pořádný zápřah. Během posledních několika týdnů jsem si navykl chodit spát mezi druhou a třetí hodinou raní. Poté začala škola a já stále chodil spát kolem druhé, avšak vstávat jsem musel již v sedm, což se ukázalo jako velice neefektivní a vedlo k celkové devastaci mého organismu. Netrvalo )dlouho a spánkový deficit si vybral daň, a to již v půlce týdne. Ano, byla to středa, den, který budu já, a jistě i mí spolužáci, nenávidět z celého týdne nejvíce. Po náročné přednášce z Formálních jazyků a automatů, snad nejtěžšího předmětu na katedře a cvičení z Operačních systémů 1 (nenechte se oklamat názvem, první cvičení jsme zahájili procvičováním bitových operací v jazyce C, ze kterého volně přejdeme do Assambleru) mě rozbolela hlava, takže jsem byl velice rád, že se mi podařilo dorazit domů, vzít si prášek a odpadnout již v devět hodin.

Ale abych byl spravedlivý, v tomto semestru nemáme jen příšerné předměty. Máme i hrozné a šílené. Dobrá, možná by se našel i nějaký zajímavý, ale ten si nechám až na konec, abych skončil pozitivně. Týden začínám v pondělí matematickým maratonem, který trvá od osmi hodin ráno do tří odpoledne. Divíte se? Je to tím, že jsem si k MA3AA přidal i MA1AA z minulého roku, abych se nenudil. Naštěstí jsme s obou matematik dostali rozumně smýšlející vyučující, kteří chápou, že nejsme matematici, ale informatici, takže povedou výuku spíše prakticky, než teoreticky, což by mohlo napomoci tomu, abych na škole ještě nějaký ten rok zůstal. Úterý je dnem odpočinku. Kromě cvičení z již zmíněných "formálů" mám jen ryze odpočinkový předmět - Software pro matematiky 2, ve kterém rozšiřuji své všeoborové informatické schopnosti o jazyk Matlab. A poté přichází obávaná středa, která ironicky začíná nejzajímavějším předmětem semestru, ne-li celého studia. Jsou to Uživatelská rozhraní, jeden z mála prakticky založených předmětů, který je navíc veden formou volné diskuse (která někdy končí až hádkou). Pak následuje Projektový seminář. O ročníkovém projektu jsem se již zmínil a jistě si v budoucnu vyslouží samostatný článek. Pak už jen již zmíněné "automaty", "operáky" a středa končí. Ve čtvrtek pak navazuji na pondělní Matematickou logikou, kde jsme hned první týden dostali domácí úkol a po které mám čtyř a půlhodinovou pauzu na oběd. Den a dokonce celý týden pak zakončím již čtvrtým Úvodem do programování. Nejprve v C++ pak v C#. Zejména C# vypadá v tomto semestru velice zajímavě. V plánu máme vytvořit virtuální systém pro sledování dopravy. Tj. nejprve naprogramovat generátor dat, pak systémovou službu na zpracování dat a jejich uložení do databáze a na závěr pak webového klienta pro přístup k datům.

Tak doufejme, že se nám všem bude v následujícím semestru dařit. Mým největším cílem je hlavně dokončit matematiku z minulého roku. A celkově zvládnout alespoň čtyři z pěti zkoušek (s automaty snad nikdo ani nepočítá).

3 komentáře:

  1. Po přečtení několika prvních řádků jsem škodolibě doufal, že i na jiných školách jsou na tom alespoň stejně. (T_T) A nejste podle tvého popisu ani poblíž.

    OdpovědětVymazat
  2. Možná jsem to podal příliš stručně a zjednodušeně d= Ale třeba tě škodolibě potěší, že Formální jazyky a automaty jsou taková specialitka, že k tomu nejsou prakticky žádný materiály a když už, tak samozřejmě v angličtině, ve které budou pravděpodobně i některý přednášky, protože to vyučující nemá čas překládat, takže není ani divu, že to loni neudělal vůbec nikdo (=

    OdpovědětVymazat
  3. Musím tě zklamat, to je normální stav, že nejsou materiály. A v jednom předmětu máme jen povinnou anglickou literaturu. Ale nějak to zatím dáváme.

    OdpovědětVymazat