sobota 18. června 2011

Olomoucký půlmaraton očima účastníka

Před několika měsíci jsem se úplně zbláznil a rozhodl se letos běžet Olomoucký půlmaraton. Začal jsem trénovat. Několikrát týdně jsem vyběhl do parků, jen abych se připravil na dnešní den. A protože je pro mě tento den velice důležitý (protože mám možnost překonat sám sebe a vytřít zrak všem, co se mi smáli a nevěřili mi), rozhodl jsem se udělat online reportáž.



9.00 - vstávám, páchám hygienu a snídám. Na snídani si dávám vysokoenergetické kakao a vysokoproteinový chleba s máslem a marmeládou. Kávu jsem dnes vynechal, neboť budu potřebovat každou kapku vody, kterou by mi káva vzala.

10.42 - malá rozcvička. Dělám pár dřepů a kliků, abych zahřál svalstvo a poté protahuji všechny svaly, které budou při běhu potřeba. Takže všechny.

12.08 - strava je před během důležitá, proto jsem zvolil dietní vysokoenergetickou stravu, tedy pečené kuře. Nejraději bych si k němu dal pivo, ale i to mám pro dnešek zakázáno. Přece nebudeme běhat opilí a dehydratovaní.

12.55 - vybírám vhodný dvouhodinový playlist. Na rozběhnutí si dám Morcheebu, zhruba po 8 km pak přejdu do transu s Massive Attack a těsně před koncem mě pak opět nakopne Caro Emerald.

14.02 - ještě jednou si pročítám organizační pokyny a pečlivě si prohlížím trasu závodu.

15.16 - svačím. Doplňuji potřebné tekutiny a cukry. Čokoládová Deli by měla stačit, nic energetičtějšího jsem doma nenašel.

16.25 - tak se ještě jednou protáhnu. Nikdo přece nechce skončit s natrženou šlachou, že? Ty nohy budu ještě někdy v budoucnu potřebovat.

17.39 - poslední večeře, tedy alespoň před závodem. Jen něco lehkého, abych stihl vytrávit a neběžel s plným žaludkem. Dám si jogurt.

18.03 - oblékám se a obdivuji, jak mi to startovní číslo sluší. Asi ho budu nosit častěji.

18.11 - bradavky přelepeny, číslo připevněno, můžeme jít. Pár minutek v parku na rozběhání, protáhnout se a jdeme na věc.

další záznamy budou dopsány po závodě.

19.00 - odstartoval jsem.

20.48 - doběhl jsem. Na okamžik se mi zatmělo před očima, ale iontový nápoj, který jsem dostal mě opět postavil na nohy. Jablíčko taky pomohlo. Největší radost však byla z medaile.

21.15 - Přišel jsem domů. Dám si sprchu a převleču se do suchého.

21.37 - Jsem čistý a suchý. Využiji výhody, které nám pořadatel závodu poskytl a vyrazím na afterparty, převážně tedy na guláš zdarma.

22.12 - Vrátil jsem se z rautu. Gulášek jsem si nakonec nedal, protože se mi udělalo lehce nevolno. Asi na mě opožděně dopadly následky vyčerpání.

23.11 - Odcházím zdechnout do houští.

Druhý den.

8.45 - Je sice ještě brzo, ale jsem tak rozlámaný, že už v posteli déle nevydržím. Musím opět doplnit tekutiny, o které jsem během závodu přišel.

9.29 - Podíval jsem se na internetové stránky na oficiální výsledky. Dokonce jsem si mohl vygenerovat krásný diplom.

5 komentářů:

  1. Online zpravodajství na Twitteru nebude? :-( #ZrovnaBezimMaraton :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Jaktože sis nevydupal startovní číslo 1024 nebo nějaké podobně kulaté? A ani prvočíslo to není, když už ;|

    OdpovědětVymazat
  3. Bohužel jsme si moc vybírat nemohli. Ale Luděk měl štěstí, loni měl doopravdy 1024 a letos měl 409, tedy prvočíslo.

    OdpovědětVymazat
  4. A ještě s tou magickou devítkou na konci :))

    2 Errol: nechtěl bys napsat i nějaký rozsáhlejší a citově zabarvenější report? ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Uvažoval jsem nad tím. Čekám, až budou nějaký pěkný fotky, abych to měl čím proložit (=

    OdpovědětVymazat