pátek 14. září 2012

Bleskovka: #Prohibice

Ministr zdravotnictví vyhlásil zákaz prodeje nápoje s obsahem alkoholu nad 20 %. Vlastně řekl s obsahem ethanolu nad 20 %, takže methanol by měl být v pohodě. To samozřejmě vyvolalo vlnu nevole z řad (s)prostého lidu. Jak si to vůbec vláda mohla dovolit?

A na sociálních sítích to ihned začalo vřít. „Neeeee!“, „Jak to mohli udělat?“, „Co teď budeme dělat?“, „Dnes asi žádný #drunktweet nebude, co?“. Skoro to vypadá, jako kdyby lid český nepil nic jiného, jak hektolitry vodky a tuzemáku. Upřímě, když jste byli naposledy v hospodě, co jste si dali? Já pivo. A předtím? Taky pivo. Kdy jsem si dal naposledy v hospodě panáka? To si nepamatuji. A rozhodně ne proto, že bych jich vypil tolik. Stejně tak si nepamatuji, že bych šel někdy do supermarketu a koupil si lahev kořalky. A já se teď ptám, koho (z těch, kteří tak vesele nadávají a zoufají si) se to vlastně dotkne? A upřímně si odpovím: mně rozhodně ne. Máme pivo, máme víno a jestli jsme na tom hodně špatně, pořád si můžeme dát zelenou. Takže se dehydratace určitě bát nemusíme…

A ještě jedna věc. Kolik máte doma alkoholu? Stihnete ho všechen vypít, než tato „prohibice“ skončí? (Což odhaduji tak na 1 až 2 týdny.)

3 komentáře:

  1. Naposledy jsem měl panáka, když se vrátil Huďas ze Španělska. A předtím snad někdy na maturiťáku? Možná jednou, dvakrát mezitím?
    Co se týká flašky tvrdého alkoholu, tak na Tatranský čaj o obsahu 72% jsem ještě nenarazil. Otázkou je jestli tato verze je ještě pitelná ...
    V ledničce mám otevřenou láhev vína, takže ano, ale tu jsi zrovna nemyslel, že?

    OdpovědětVymazat
  2. Ono se to diskutuje na sociálních sítích jako všechno ostatní. Například jak se naposledy RIPovalo. Všichni psali jak na něho nezapomenou apd. Dneska si už na něho nikdo nevzpomene...

    OdpovědětVymazat
  3. Naprosto souhlasím. Celé se to přehání. Novináři počínaje, přes politiky a konzumenty konče. Slyším jak lidi vylévají tvrdý alkohol do záchodu. Před rokem by to nikoho ani nenapadlo.
    Taky tolik tvrdého nepiju (max jednou za půl roku). Taková katastrofa to nakonec nebude... ;)

    OdpovědětVymazat