sobota 20. srpna 2011

#HanackeTweet podruhé

Dnes, tedy přesněji řečeno včera, se konal další Hanácké Tweet, tedy akce, při které se schází uživatelé Twitteru z Hané, tedy převážně Olomouce a okolí. Nevím přesně, o kolikátý sraz, jako takový, se jednalo, tuto informaci jistě doplní některý z pořadatelů, ale co se týče účasti mé osoby, byl to sraz druhý. Kdysi jsem psal, jak můj život ovlivnil Twitter, a jak jsem se seznámil s novými lidmi, které jsem znal jen virtuálně. Právě Hanácké Tweet, je pak příležitostí, kdy se tyto internetové sociální vazby mění ve skutečné, a kdy se obrázkoví avataři vytratí a místo nich se objeví skutečné tváře a setkají se nad pár sklenicemi točeného piva (nebo podivných nápojů s brčkem).

Když jsem se na Hanácké Tweet chystal poprvé, přiznám se, měl jsem trochu strach. Říkal jsem si: "Vždyť já ty lidi vůbec neznám, co tam budu dělat? O čem si s nimi budu povídat?" Měl jsem zkrátka strach, že přijdu, zábava bude v plném proudu, staří ostřílení účastníci budou uprostřed vášnivých diskusí a já tam budu, takříkajíc, páté kolo u vozu. A kupodivu ne. Po pár nesmělých slovech jsem se zapojil do hovoru a po nějakém tom pivě a pár hodinách jsme již řešili Star Wars a podobné "geekoviny". Zjistil jsem, že se není čeho bát, že jsou to normální lidé a někteří z nich dokonce mí spolužáci ze střední školy.

Dnes jsem byl tedy na této akci podruhé. Věděl jsem, že potkám pár známých z minula, ale netušil jsem, kdo všechno má ještě přijít. Nakonec se ukázalo, že tento Hanácké Tweet, má rekordní ženskou účast (tj. dvě ženy). I tentokrát se dostalo na filmy ("nesmějte se mu jen proto, že je filosof...") a seriály, ale především na hudbu a vše, co se točí kolem ní. Zkrátka opět bylo o čem povídat a neznámí lidé se pomalu stávají známými.

Jaké z toho plyne ponaučení? Že je opravdu možné udělat si z virtuálních přátel přátele skutečné. Že je možné díky sociálním sítím poznat nové lidi, kteří se neschovávají za domnělou internetovou anonymitu a mají i skutečný život. Že virtuální známosti nejsou povrchní, ale že mají skutečnou lidskou tvář.

4 komentáře:

  1. Rekordní účast to není, už na dřívějším srazu byla @betulie a @looneyCZ, takže dvě už byly, jen pro upřesnění :-)

    "nesmějte se mu jen proto, že je filosof..." // :-D :-D :-D :-D jojo :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Tento sraz mě nějak minul. Teď koukám, že byl ve čtvrtek, takže bych stejně nedorazila. V týdnu se to nám, těžce pracujícím (haha), prostě nehodí. Škoda, mohly jsme opravdu udělat rekord - Kubaiss má pravdu, na jednom ze srazů jsme totiž byly s betulií taky dvě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Informace, které jsem použil byly nepodložené, za to se omlouvám (= Jen jsem to někde četl na Twitteru, tak jsem tomu slepě věřil.

    @Looney máš to nějaké popletené, ne? Sraz byl včera, tj. v pátek.

    OdpovědětVymazat
  4. No fakt! To jsou věci v moři klidu =-O
    No jo, devatenáctého opravdu nebyl čtvrtek. Jak říkám, to mi nějak ušlo. Myslím, že mi ani nepřišlo upozornění z srazy.info.

    OdpovědětVymazat