neděle 26. prosince 2010

Návrat

Hlásím se Vám po poněkud delší době. Je to více jak měsíc od mého posledního záznamu, a někteří se možná ptáte, proč jsem si na Vás nenašel chvilku. Poslední měsíc byl pro mě (a určitě v tom nejsem sám) byl velmi náročný. S příchodem konce semestru se začala hromadit práce, a ta, která již na hromadě byla, už měla být pomalu hotová.

Takže, co jsem měl na práci? V první řadě to byl ročníkový projekt, na kterém výrazně závisí mé budoucí studium. Zadání bylo jednoduché - vytvořit počítačovou verzi jedné ze čtyř vybraných her, byly to: Africká dáma, Bunny war, Latrunculi a Tablut. Já si vybral Africkou dámu a jako prostředek tvorby jsem si vybral C#, ve kterém jsem sice do té doby nedělal, ale to vlastně na téhle úrovni v žádném jazyku, tak jsem si řekl, že když už mám projít zkouškou ohněm, zvolím si k tomu jednoduchý, ale užitečný nástroj. Práce je rozdělena do obou semestrů a na konci musí naplňovat dlouhý list podmínek. Na konci tohoto semestru stačilo "jenom" naprogramovat kompletní implementaci pravidel, lidského a počítačového hráče a algoritmy realizující herní strategii. A tady je výsledek:


Další, menší projekt byl do Úvodu do programování v jazyce C#. Zde jsme měli ve výběru tématu naprosto volnou ruku, a já, jakou muzikofil, jsem si vybral program pro správu hudby. V tomto projektu jsem si procvičil zejména práci s XML soubory, která se mi bude hodit pro ročníkový projekt. Zároveň jsem si také vytvořil program pro vlastní potřebu, a který budu (po pár drobných úpravách) možná šířit. Program umí vytvořit databázi alb, do které lze přidávat alba, odebírat je a prohledávat. Databázi umí uložit do .xml souboru a uloženou databázi samozřejmě načíst. Data získává z ID3 tagů souborů .mp3. Zatím umí rozluštit jen ID3v1 a do budoucna hodlám rozšířit o načítání z ID3v2 nebo z názvu souboru. Také bych rád přidal filtrování alb podle autora, roku, žánru a podobně. I v tomto případě vám ukážu výsledek:


Poslední věcí o které Vám povím, ale zdaleka ne poslední, kterou jsem musel zvládnout, je Informatická propedeutika 2. Letos jsme se v úvodním týdnu "naučili" používat sázecí systém TeX a programovací jazyk pro tvorbu obrázků MetaPost. Na práci jsme měli celý semestr a to samozřejmě znamená, že většina z nás, začala s prací týden před odevzdáním. Nešlo samozřejmě o nic těžkého, jen napsat pár stránek textu a použít přitom základní prvky jako rovnici, matici, tabulku nebo poznámku pod čarou. Práce asi na půl hodiny. Na závěr měl přijít obrázek v MetaPostu, který nakonec zabral asi tři dny práce.

Doufám, že se brzy dostanu k napsání dalšího článku a že to bude dříve jak za měsíc (=

Žádné komentáře:

Okomentovat