čtvrtek 21. října 2010

Óda na kafe

Varování: článek může obsahovat stopové množství kofeinu.


Ráno jsem vstal a dal vařit vodu, abych mohl vykonat svůj každodenní kávový rituál. Vytáhnu hrneček z police, připravím si svůj French press, otevřu skříňku, a co mé oko nevidí? Nevidí kávu! V tu chvíli se můj spánkem znavený mozek rozklepal. Jako v hollywoodském blockbusteru se mi zablesklo před očima a zpomalený černobílý záběr mi vyjevil, jak jsem předchozí den vybíral z plechovky poslední zbytky pražených zrn.

Porč zase píšu takové prkotiny? Jak jistě víte, jsem milovník kávy (nebo se za něj alespoň vydávám). Tato obliba temně hnědého odvaru z pražených kávových bobů postupem času přerostla v lehkou závislost. Ranní káva je prostě něco, bez čeho nemůžu normálně fungovat. Je to jako nechat si doma hodinky, obejdete se i bez nich, ale celý den koukáte na prázdnou ruku a jste z toho nesví. Dorazil jsem do školy, přečkal cvičení z Úvodu do informatiky a opět jel zpět (ve čtvrtek mám čtyřhodinovou pauzu na oběd). Po cestě domů jsem z tramvaje viděl svůj oblíbený obchod s kávou, to jsem již nevydržel a hned na další zastávce jsem vystoupil a spěchal na nákupy.

Tím oblíbeným obchodem je Kafe Kodó v Ostružnické ulici. Najdete ji snadno po čichu, a to nepřeháním. Kafe Kodo totiž není jen kavárnou a prodejnou kvalitní kávy, ale je zároveň i pražírnou, takže máte jistotu, že káva zde zakoupená bude mít vždy svěží chuť i aroma. Po příchodu jsem ihned začal vybírat z velké řádky nabízených káv (v tomhle tvaru vidím slovo káva snad poprvé). Prodavačka ihned zareagovala a ochotně se zeptala, jestli nepotřebuji poradit. Řekl jsem tedy, že bych rád jednu silnou kávu na probrání po ránu a jednu jemnější na odpolední relax. Prodavačka mi skvěle poradila, tak jsem vybral jejich vlastní směsi Kafe Kodó a Apassionata. Protože jsem ještě neprovedl svůj rituál, přiobjednal jsem si ještě kávu na cestu. Celkem jsem za 208 g kávy (za cenu 200 samozřejmě) a vynikající presso do kelímku (nejlepší TakeAway káva v Olomouci, žádná instantní, jako jinde) zaplatil neuvěřitelných 107 Kč, což je naprosto bezkonkurenční cena. Ve srovnání kupříkladu s Oxalisem zaplatíte za kávu ze stejné oblasti a stejné kvality o 10-20 Kč/100 g více. Jsou li mezi čtenáři milovníci kávy, určitě by měli Kafe Kodo navštívit.

Žádné komentáře:

Okomentovat